۲۷ فرمول کپی رایتینگ در ایجاد درگیری در سوشال مدیاها

فرمول های کپی رایتینگ

۲۷ فرمول کپی رایتینگ در ایجاد درگیری در سوشال مدیاها

من نمیتونم بنویسم.
من با کلمات خوب نیستم و نمیتونم ازشون استفاده کنم.
من برای نوشتن یه مطلب٬ لحظات واقعا سختی برای فکر کردن روی کاغذ دارم.
من از نوشتن متنفرم.
به نظرتون این جملات یه کم آشنا نیستند؟ 🙂
اینها نمونه افکار و صحبت های افرادی هستند که با نوشتن مشکل دارند. به عقیده اشتباه این افراد یا خیلی های دیگه٬ نوشتن یک استعداد ذاتی است که یه عده دارند و یه عده ندارند.
مطمئناْ افرادی هستند که یک استعداد طبیعی در مواجهه با کلمات دارند. اما این به این معنی نیست که بقیه افراد باید این سرنوشت تلخ رو قبول کنند و پا پس بکشند.
نوشتن٬ مهارتی است که میتواند آموخته و اصلاح شود.
فرمول هایی عملی و گام به گام برای نوشتن موثر وجود دارد که با فراگیری آن میتوانید نوشتن را تمرین کنید و بیاموزید. در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم که به انواع مختلف شرایط بازاریابی آنلاین مرتبط است.

روش های کپی رایتینگمدل ها و فرمول های نوشتن

۱- مدل (Before – After – Bridge (BAB
یکی از روش های نوشتن مطلب٬ روش BAB است.
بر طبق نظریات محققان٬ انسانها بر اساس دو چیز به مسایل واکنش نشان میدهند٬ لذت و درد. ما به دنبال لذت میریم که از درد دوری کنیم. به این حالت٬ اصل لذت هم گفته میشود.
: Before توصیف اینکه این شرایطیه که وجود داره
: After تصور کن که اون چیزی که دوست داری٬ یه راه حلی داره
: Bridge از این طریق میتونی به اون مورد دلخواهت برسی

این روش برای موارد زیر مناسب است:
مواردی چون بلاگ ها٬ ایمیل مارکتینگ ها٬ سوشال مدیاها و لندینگ پیج ها بسیار مفید است.

حالا این روش چطور کار میکند:
در این روش یا فرمول BAB ٬ابتدا مشکلی را برای مخاطب توضیح میدهیم٬ و در ادامه زمانی را تصور میکنیم که این مشکل وجود ندارد ٬ بعبارتی این زمان٬ زمان دلخواه مخاطب است که مشتاق آن است٬ سپس با ارائه راهکارهایی که برای رفع مشکل داریم راههای رسیدن به این زمان متصور شده دلخواه مخاطب را ممکن میسازیم.

در این فرمول یک روش روانشناسی وجود دارد. شما با توضیح مشکلی که مخاطب شما تجربه کرده است به او نشان میدهید که مشکلش را فهمیده اید و درک میکنید. یعنی به این قضیه از دید احساسات مخاطب بالقوه خود نگاه میکنید.
مخاطب با خواندن و درک مشکل٬ به راحتی با آن همذات پنداری کرده و به خودش خواهد گفت: “آخ راست میگه٬ دقیقا همینه٬ ای کاش شدنی بود”
حالا که مخاطب با مشکلش روبرو شده است٬ و احساس خوبی را نیز برای زمانی که این مشکل وجود ندارد را تصور کرده است٬ مشتاق خواهد شد که بداند راههای حل مشکل به چه صورت است و به چه شکل این قضیه قابل اجراست.
در نهایت در نقطه bridge چون هدف نهایی خودتان در آن قرار دارد و با ارائه یک راه حل خوب و عملی٬ مخاطب آماده به گرفتن سرویس را ترغیب میکنید که هدف شما را نهایی کند.
تمام قصه همین است.

۲- مدل (Problem – Agitate – Solve (PAS
فرمول PAS یکی از معروف ترین فرمول های نوشتن کپی رایتر هاست. این روش همیشه در لیست کپی رایتینگ ها و راهنمایی های آنها وجود دارد. در مقایسه با روش BAB یک تفاوتی وجود دارد٬ بجای توضیح یک زندگی بدون مشکل و تصور یک حالت ایده آل٬ به مشکل جو بیشتری میدهد و سپس راه حل را ارائه میکند.
یک مشکلی را که مخاطبین شما باهاش در مواجه هستند رو توضیح میده : Problem
جو دادن به مشکل٬ یاداوری مشکل آزار دهنده و ناراحت کننده : Agitate
راه حلی برای ساده شدن مشکل ارائه میدهیم : Solution

روش PAS برای موارد زیر مناسب است:
صفحات وب٬ لندینگ پیج ها٬ اما برای هرچیزی از سوشال مدیاها تا صفحات فروش نیز قابل اجراست.
حالا این روش چطور کار میکند:
این روش از تمایل انسان برای دوری از ناراحتی تکیه میکند. در واقع بعد از مطرح کردن مشکل٬ به آن جوری جو میدهید (به عبارتی نمک روی زخم میپاشید) و درست لحظه ای که مخاطب را آماده کردید٬ راه حل مناسب شما که میتواند یه سرویس یا خدمات خاص شما باشد و یا محصولی ویژه را ارائه میدهید.

۳- مدل (Features – Advantages – Benefits (FAB
محصولتان یا خدمتتان چه میتواند انجام دهد؟ Features
چرا این خدمت یا محصول مهم است؟ Advantages
منافع آن برای شخص خواننده چیست؟ Benefits

مناسب برای:
برای صفحات فروش با فرم طولانی٬ توضیحات محصول٬ همچنین برای call to action ها (دعوت به اقدام) ها و رسانه های اجتماعی هم قابل اجرا هستند.

حالا این روش چطور کار میکند:
این روش بر مزایا تکیه میکند و نه بر ویژگی ها. شاید شما محصولی تولید کرده باشید که دارای ویژگی ها و آپشن های زیادی باشد ولی نکته اینجاست که آیا تمام این ویژگی ها برای مخاطب شما لازم است یا خیر. مخاطب به دنبال محصول کاربردی میگردد و نه محصولی که خیلی کارایی دارد اما لازم نیست. بنابرین روی مزایایی که یک محصول یا خدمت برای مخاطب مهم است تمرکز کنید و نه موارد بیشتر.

۴- فرمول 4C
فرمول 4 سی٬ که در انگلیسی هر کدوم از این حرف سی یک معنی دارد
روشن بنویسید: Clear
مختصر نگه دارید: Concise
زاویه متقاعد کننده پیدا کنید: Compelling
معتبر جلوه دهید: Crredible

۵- فرمول 4U
Useful = مفید٬ برای خواننده مفید باشد
Urgent = فوری٬ یک احساس فوری فراهم کنید
Unique = منحصر به فرد٬ بیان کنید که مزیت اصلی به نوعی منحصر به فرد است
Ultra-specific = فوق العاده خاص٬ با رعایت تمام موارد بالا فوق العاه خاص باشید

دنبال راهی برای نوشتن یک عنوان توییتری عالی بگردید
ازاینجا شروع کنید
فرمول چهار یو برای رسانه های اجتماعی قابل استفاده بنظر میرسد
عناصر سریع و منحصر به فرد بودن با گام های سریع رسانه های اجتماعی و میزان کم متن متناسب است
اگر بتوانید در این کار ماهر شوید میتوانید انتظار نتایج خوبی برای بازاریابی رسانه ای خود داشته باشید

۶- مدل آیدا (Attention – Interest – Desire – Action (AIDA
توجه.علاقه.تمایل.اقدام
توجه: توجه خواننده را جلب کنید
علاقه: اطالاعات جالب و جدید که برای خواننده جذاب است
تمایل: مزایای محصول/خدمات/ایده ی شما و اثبات آنچه میگویید
اقدام:
یکی از استانداردترین فرمولهای کپی رایت برای اکثر بازاریابی ها است
از آن بیشتر برای نامه ی مستقیم .رادیو تلویزیون. صفحات فروش. صفحات ورود و موارد خیلی بیشتر استفاه شده است
بسیاری از ایده های زیر عناصر موجود در اینجا را حذف خواهد کرد
بخش مورد علاقه ی من از
با پست های وبلاگی و رسانه های اجتماعی میتوان به نوشتن یک عنوان شگفت انگیز دست یافت.

مدل نوشتن آیدی کا AIDCA
سی مخفف convince به معنی متقاعد کردن.
یعنی توی متن آیدا یک متنی چیزی قرار بدیم که برای مشتری متقاعد کننده باشه

۷- A FOREST
A – Alliteration = تجانس آوایی
F – Facts = حقایق
O – Opinions = نظرات
R – Repetition = تکرار
E – Examples = نمونه ها
S – Statistics = آمار
T – Threes (Repeat something three times to make it memorable.)

سه مرتبه (بعضی چیزها را سه بار تکرار کنید تا بخاطر سپرده شوند)
این یکی بزرگ است و به سختی میتوانید آن را با به روزرسانی رسانه های اجتماعی هماهنگ کنید
جز یک پست وبلاگی؟ یک صفحه ی فرود؟ حتما
و برای آن مواقعی که شما برای کپی در رسانه های اجتماعی دچار مضیغه هستید میتوانید عناصر را از فرمول فارست بیرون بکشید
پست با تجانس آوایی یا حقیقت یا تکرار سه مرتبه. یکی را انتخاب کنید و ببینید چکار میکند

۸- پنج ایراد اساسی
۱- زمان کافی ندارم
۲- پول کافی نارم
۳- به درد من نخواهد خورد
۴- به تو اعتماد ندارم
۵- احتیاجی به آن ندارم
شانس اینجاست که خواننده با دلیل و مدرک به راحتی قانع میشود نه با خواندن یا کلیک کردن یا به اشتراک گذاشتن
آن دلایل به احتمال زیاد در یکی از این پنج ظرف اساسی قرار میگیرد
هنگام نوشتن آنهارا به خاطر داشته باشید
اگر بتوانید تمام آن مسایل را حل کنید فوق العادست اما اگرحتی یکی را هم حل کنید عالیست

۹- مدل Picture – Promise – Prove – Push (PPPP) – 4P
تصویر. قول. اثبات. فشار
تصویر: تصویررا به گونه ای رنگ آمیزی کنید که جلب توجه کند و کشش ایجاد کند
قول: توضیح دهید که چگونه مخصول/خدمات/ایده ی شما ارایه خواهد شد
اثبات: از وعده های خود پشتیبانی کنید
فشار: از خواننده بخواهید کاری را انجام دهد
بسیاری از این فرمول ها در بر دارنده ی نمایش تصویری از یک نتیجه ی مطلوب است
چه فرصت عالی ای برای ارایه ی شای به خواننده ها و مشتریان بالقوه
فرمول چهار پی به روش های خاصی این رویا را دنبال میکند که محصول/خدمات/ایده درحین ثابت کردن کاری که انجام میدهد میتواند کمک کننده باشد
گام آخر-دعوت به عمل- بسیار پراهمیت است و اگر تلاش میکنید از این فرمول برای توییت استفاه کنید میتواند به اندازه ی یک یو آر ال کوتاه. ساده باشد.

۱۰- کشش روانی حلقه های باز
با محتوای خود یک داستان جالب بسازید
حلقه های باز ریشه در روانشناسی دارند. ما در زندگی خود به یک دریچه احتیاج داریم و هنگامی که این دریچه را نمیابیم دچار تشویش میشویم که ما را به یافتن آن و کشف بیشترو ادامه ی مطالعه وا میدارد
فلشیا اسپر این پدیده را در یک پست در کیس متریکس با اشاره به رواج حلقه های باز در فیلم سازی و تلویزیون هالیوود شرح داد
حلقه های باز در نمایش های تلویزیونی.همان داستانهای جالبیست که شما را شب بیدار نگه میدارد. ذهن شما را با فکر کردن در مورد آنچه هفته آینده اتفاق میافتد درگیر میکند یا آن خط از داستانست که هرگز کاملا توضیح داده نمیشود.
آنها فقط یک نقطه در متن داستان نیستند بلکه در آنجا قرار میگیرند بطوری که ترک کردن صندلی برای افراد سخت تر از ماندن و تماشای فقط یک قسمت دیگر است.

۱۱- خلاصه طرح خواننده
طبق گفته ی جان کاپلز کپی رایت نویس مشهور شما میتوانید از مطالعه ی روش نوشتن خلاصه ی مقالات خواننده ها الهام بگیرید
آنها حقایق بسته بندی شده هستند. مختصر و ویژه هستند. تعداد کمی صفت وجود دارد. موجب کنجکاوی میشوند
مثال
کپی بلاگرها – دمیان فارنورت و جودو موریس – از این فرمول به نحو احسن در باز کردن صفحات وبلاگ استفاده کرده اند.
آنچه آموخته اند اینجاست:
جمله ی شروع شما باید کوتاه باشد- حتی به کوتاهی یک کلمه.
نقل قول اشتباه میتواند خواننده را زده کند.
یک داستان عالی در وسط بی نظمی آغاز میشود
شما آزادانه از فایل کشویی خود به امانت میگیرید
خلاصه ی طرح خواننده در رسانه های اجتماعی ممکن است شبیه این باشد:

۱۲- پنج بخش مورد نیاز هر داستان بازاریابی خوبی بهش نیاز داره
۱- شما به قهرمان احتیاج دارید
۲- شما به ناسازگاری احتیاج دارید
۳- شما به معلم احتیاج دارید
۴- شما به اخلاق احتیاج دارید
شما میتوانید برخی از موضوع های آشنای فرمول سونیا سیمون را بگیرید
تضاد با حل مساله سازگار است
معلم با دیدگاه دنیای جدید قبل _ بعد از_ پل سازگاری دارد
تمام این پنج عنصرباهم به داستانسرایی عالی. به یک پست وبلاگی. یک صفحه ی فرود و بسیاری موارد دیگر کمک میکند که یک داستان را از ابتدا تا انتها پشتیبانی میکنند

۱۳- برای یک شخص بنویسید
تبلیغات خوب از یک شخص به شخص دیگری نوشته شده است.
متن بالا نقل قولی از_ فیر فکس کن _ یکی از صداهای برجسته ی در زمینه ی کپی رایت است
قلم او بیشتر شبیه توصیه است تا یک فرمول اما نتیجه به همان اندازه خوب است
خواننه ی دلخواه شما کیست؟ آنها را بیابید(احتمالا با استفاده از افراد بازاریاب) و تک تک برای آنها بنویسید

۱۴- سه دلیل چرا
چرا شما بهترین هستید. چرا باید به شما اعتماد کنم. چرا باید همین الان خرید کنم
این سه ایده. گستره ای از سوال امتحان شده ودرست است که تمام کپی رایت نویس ها سعی بد پاسخ آن داشتند
“چرا” ؟
برایان کلرک روش خوبی برای خلاصه کردن این سوالها به صورت یک پرسش بزرگ دارد: چرا باید از شما خرید کنم وقتی رقابت شمارا بهتر از شما میفهمم و هیچ تفاوتی وجود ندارد؟

۱۵- مدل Star – Story – Solution
ستاره – داستان – راه حل
ستاره – شخصیت اصلی داستان شما
داستان – خود ماجرا
راه حل – توضیح اینکه چگونه ستاره ی داستان در پایان پیروز میشود
این فرمول لزوما نباید خطی باشد. ممکن است شما داستان خود را تعریف کنید و همزمان ستاره را معرفی کنید.
ستاره ی داستان میتواند هرچیزی باشد. محصول شما/خدمات/ ایده یا حتی خواننده

۱۶- مدل Star – Chain – Hook
ستاره – زنجیر – قلاب
ستاره= محصول/ خدمات/ ایده ی شما
زنجیر= مجموعه ای از حقایق. منابع. مزایا و دلایل
قلاب= دعوت به عمل
عنصر کلیدی این فرمول قلاب است و بدای این در نظر گرفته شده که خواننده را از حالت علاقه مند به سمت توجه ببرد.
حقایق. منابع. مزایا و دلایل میتوانند در آنجا به آنها کمک کنند

۱۷ – مدل Awareness – Comprehension – Conviction – Action (ACCA)
آگاهی. درک.اعتقاد.عمل
آگاهی: درباره ی وضعیت یا مشکل توضیح دهید
درک:به خواننده در فهم چگونگی تاثیر آنها کمک کنید. توضیح دهید که شما راه حل این مشکل را دارید
اعتقاد: برای استفاده از راه حلتان. در خواننده ی خود میل و اشتیاق ایجاد کنید
عمل: دعوت به عمل
نوع دیگری از فرمول بالا که ممکن است این یکی را به دلیل تمرکز آن روی درک مطلب. الگو قرار دهید
در حالیکه فرمول های دیگر موقعیت را شرح میدهند و داستان تعریف میکنند. این یکی بیشتر تشخیصی عمل میکند
این چیزیست که اتفاق میافتد و چگونه شمارا تحت تاثیر قرار میدهد
هنگامی که به درستی انجام شود مرحله ی درک باید مستقیما به سمت اعتقاد و سپس عمل هدایت شود

۱۸- فرمول 1-2-3-4 برای کپی متقاعد کننده
1: چیزی که برای شما دارم
2:کاری که برایتان انجام میدهد
3: من چه کسی هستم؟
4: آنچه لازم است بعدا انجام دهید
کپی رایت نویس دیگری به نام جم: این فرمول چهارسوالی سازگاری خوبی با داستانسرایی از طریق فرمولهای قبلی دارد
بعد از تعریف داستان و توضیح مزایا شما طبق توانایی های خود موفق به فروش میشوید
شما چه کسی هستید و چرا افراد باید به حرفتان گوش دهند؟
آن بخش را به اندازه کافی توضیح دهید و در مرحله ی آخر میتوانید فراخوان داشته باشید

۱۹- فرمول “خوب که چی؟”
هربار که چیزی را بیان میکنید از خودتان بپرسید : خوب که چی؟
هلن نسترنکو نویسنده ی وبلاگ الوکوا روش بسیار خوبی برای گرداندن این وبلاگ از لحاظ ویژگی ها در مقابل مزایا دارد.
چاقوهای ما دارای تیغه های تیز است.
خب که چی؟
خب شما میتوانید مواد مورد نیاز غذا را به سرعت و خیلی خوب ریز کنید
یکی از راههایی که من با نوشتن بافر به آن نگاه میکنم این است که بپرسم “چه چیزی”برای امتحان اینکه آیا یک توییت یا یک پاراگراف یا بخش به خواننده ارزش میبخشد؟
چرا باید کسی به این چیز خاصی که من نوشته ام توجه کند؟
معمولا همه یاینها به مزایای کار برمیگردد

۲۰- AICPBSAWN
۱- Attention = توجه٬ شما میتوانید بزرگترین مزایا و معایب را حل کنید
۲- Interest = علاقه = چرا آنها باید به آنچه میگویید علاقه مند باشند؟
۳- Credibility = اعتبار٬ چرا آنها باید به شما اعتماد کنند؟
۴- Prove = اثبات٬ ثابت کنید آنچه که ادعا میکنید درست است.
۵- Benefits = مزایا٬ همه ی مزایا را فهرست کنید (با استفاده از علامت دایره ی توپر)
۶- Scarcity = کمیابی٬ کمبود را ایجاد کنید
۷- Action = عمل٬ دقیقا به آنها بگویید باید چکار کنند
۸- Warn = هشدار٬ اگر اقدام نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
۹- Now = حالا٬ آنها را ترغیب کنید تا همین حالا اقدام کنند

من مطمئن نیستم این یکی علامت اختصاری باشد چون طولانی است!
با این حال. چند بخش خوب در اینجا وجود دارد. با اولی شروع میکنیم
یک پیشنهاد فروش ویژه. به خودی خود میتواند یک پست کپی رایت باشد
این یک ایده ی بزرگ است و یافتن زاویه ی مناسب برای پرتاب محصول/خدمات/ ایده ی شما کلیدآن است
همانند فرمول فارست میتوانید همانند هنگام به اشتراک گذاشتن در فضاهای محدود رسانه های اجتماعی. قسمتهایی از آن را بقاپید.

۲۱- رشته ای از مروارید
مجموعه ای از داستانهای تشویق کننده را کنار هم قرار دهید
این فرمول برای شما چطور است؟ فهرست کنید.
پستهای فهرستی ریشه در این فرمول کپی رایت دارند
اگر لیستها متناسب راهبرد بازاریابی شما نیستند میتوانید از مسیر متفاوتی با کنار هم قرار دادن شواهد یا مزایا یا هر عنصر مستقل دیگری بروید که در کنار هم به طور قوی متقاعد میکنند

۲۲- The Fan Dancer
خاص باشید بی آنکه واقعا چیزی را توضیح دهید
این باعث شد که فکرم حول این فرمول بچرخد. فن دنسر چیست؟
در واقع چیزی نیست ولی مرا علاقه من کرد و نکته همین است.
فرمول فن دنسر از جزییات خاص برای برانگیختن حس کنجکاوی استفاده میکند و هرگز هیچ اطلاعات واقعی درباره ی آن چیز هیجان انگیز بروز نمیدهد.

۲۳- فرمول رویکرد
۱- وارد مشکل شوید.
۲- راه حل پیشنهاد دهید.
۳- شنونده را متقاعد کنید که راه حل شما کار خواهد کرد.
۴- این اطمینان را ایجاد کنید که شما و راه حلتان میتوانید قابل اعتماد باشید.
۵- فرصت مناسبی برای فروش ایجاد کنید. درخواست سفارش (یا پاسخ)

اگر تابحال تماسی از یک بازاریاب تلفنی داشته باشید یا یک فروشنده ای که جلوی درب میاید را دیده باشید. ممکن است بخش هایی از این فرمول را تشخیص دهید. این یک فروش نرم است
این فرمول وقت خود را صرف بخش پرسش.ایجاد اعتماد در طول مسیر میکند و به دنبال فرصت مناسب و برداشتن گام نهایی به سو ی فروش است.
چیدمانهای آهسته مانند این ممکن است گام های چندگانه را از طریق کانال بازاریابی یا شاید قطعه ای از محتوای طولانی مدت با راه های مختلفی برای خواننده در نظر بگیرند.

۲۴- توصیه های گرانبهای باب استون
۱- با قوی ترین مزایای خود شروع کنید
۲- مهم ترین مزیت خود را بسط دهید.
۳- دقیقا و با جزییات بگویید چه چیزی به دست میاورند. شامل تمام ویژگی ها و مزایا
۴- از اظهارات خود با نسخه ی پشتیبان حمایت کنید
۵- به آنها بگویید اگر انجام ندهند چه چیزی را از دست خواهند داد
۶- مهم ترین مزایا را خلاصه کنید
۷- دعوت به عمل. به آنها بگویید همین الان پاسخ دهند و یک دلیل خوب منطقی ارایه دهید که چرا باید این کار را انجام دهند

استیو اسلون وایت این فرمول را در کتاب راهنمای همه چیز برای نوشتن کپی.اش به اشتراک گذاشته است
احتمالا حدس زده اید که نویسنده ی اصلی این فرمول باب استون است
مرد آگهی موفق با این فرمول به نامه های فروش و آگهی های مستقیم پاسخ داد اما از آن به بعد از چندین روش استفاده شده است

۲۵- مدل 6+1
۱- متن = Context
۲- توجه = Attention
۳- میل = Desire
۴- مشکل = The gap
۵- راه حل = Solution
۶- دعوت به عمل +1 اعتبار = Call to action

به گفته ی دنی اینای از مجله ی اسمشینگ شش بخش اول این فرمول کپی رایت مسیری مشابه فرمول قبل_بعد_پل را دنبال میکنند
به خواننده این حس را میدهد که زندگی با محصولات/ خدمات/ایده ی شما چگونه خواهد بود
عنصر کلیدی که دنی اضافه کرد: اعتبار
میتوانید تمام موارد فوق را انجام دهید و به خوبی در مسیر فروش قرار گیرید اما هنوز بدون یک عنصر بیشتر موفق نخواهید شد. آن عنصر اعتبار است

۲۶- UPWORDS
کلمات تصویری جهانی یا جملات توصیفی مرتبط
این فرمول منظمی از میشل فورتین است. او دریافت که استفاده از کلمات رایج که تصاویر و نمونه هایی را در ذهن خوانندگان به وجود میاورند به معنا دار شدن پیام بازاریابی کمک خواهند کرد.

۲۷- OATH
چهار مرحله از آگاهی بازار شما از محصول/خدمات/ایده تان
Oblivious = بی توجهی
Apathetic = بی تفاوتی
Thinking = فکرکردن
Hurting = صدمه زدن

این فرمول میتوان در کپی شما را هدایت کند زیرا کمک میکند روی خواننده و نیازهایش تمرکز کنید
آنها در چه سطحی از آگاهی نسبت به مخصول شما هستند؟
این طیف از کاملا بی اطلاع (غیر فعال) تا کسانی که نیازمند یک راه حل هستند ادامه دارد.
دانستن جایگاهی که مخاطبان شما در آن قرار دارند میتواند به نحوه ی نوشتن شما کمک کند.

جایزه: آرایه های ادبی
من در این مقاله چندین بار به دیمین فارنورت اشاره کرده ام او و تیمش در توضیح مفاهیم نوشتن بسیار خوب هستند. و در اینجا یکی دیگر از شاهکارهای دیمین: آرایه های ادبی
اینها سبکها و فرمتهای کپی رایت نویسی ماست
بسیاری از آنها به احتمال زیاد نا خودآگاه انجام میشود. این نوعی تست تا بدانیم نام و تاریخ در پشت آنها وجود دارد
دیمین دوازده مورد را در بلاگ خود فهرست میکند. در اینجا پنج مورد علاقه ی من وجود دارد

۱- Polysyndeton = تکرار حرف ربط٬ با استفاده از اتصالات اضافی
اگر طناب یا چاقو یا سم یا آتش یا خفگی وجود داشته باشد تحمل نخواهم کرد
– شکسپیر – اتللو

۲- Chiasmus = ساختار معکوس
بشر باید به جنگ پایان دهد یا جنگ به بشریت پایان خواهد داد
– جان اف کندی

۳- Epizeuxis = تکرار تاکیدی:تکرار ساده ی کلمات و عبارات
هرگز تسلیم نشوید٬ هرگز هرگز هرگز هرگز- در هیچ چیز بزرگ یا کوچک. خورد یا کلان- هرگز تسلیم نشوید مگر اینکه آن مساله افتخار و غرورتان را سرکوب میکند
– وینستون چرچیل

۴- Anaphora = آنافورا٬ تکرار پی در پی در آغاز
جهان دیوانه – پادشاهان دیوانه – ترکیب دیوانه
– ویلیام شکسپیرو کینگ جان

۵- Epistrophe = آپاستروف٬ تکرار در پایان
آنچه پشت سر ما قرار دارد و آنچه قبل از ما قرار دارد خیلی جزیی با آنچه درون ما قرار دارد مقایسه شده است
– رالف والدو امرسون

نتیجه گیری
بهترین فرمول کپی رایت نویسی: خودتان
این نقل قول عالی از دیوید اگیلوی وجود دارد که من فکر میکنم خلاصه ی فرمول های کپی رایت نویسی است
برندگان خودرا تکرار کنید.امتیاز تبلیغات بزرگ قبل از اینکه شروع به پرداخت کنند کشیده میشود. خواننده میتواند با تکرار – تا پنج تکرار- افزایش یابد
توصیه ی او به طور خاص برای تبلیغات است با این حال برای روش های نوشتاری ما در وب. وبلاگها و رسانه های اجتماعی درست است
فرمولی را پیدا کنید که به درد شما و مخاطبانتان بخورد و هرگاه میتوانید به آن بازگردید
شما از چه فرمولی در نوشتن استفاده میکنید؟ آیا یک مورد دلخواه از این لیست داشتید؟ کدام یک از اینها را صرف نظر کرده ام؟
خوشحال میشوم نظرات شما را بشنوم!

ترجمه شده از سایت buffer

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *