ژانویه 2017

بازاریابی اینترنتی در رسانه های اجتماعی

بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال در سوشال مدیاها نیاز است که گاهاْ به سوالاتی که در زیر پرسیده ایم پاسخ دهد٬ بعبارتی این روند کمک شایانی در اندازه گیری تلاش هایمان در بازاریابی اینترنتی است. سوال اول: هدف خود را بر اساس مسائل دیجیتال مارکتینگ مشخص کنید: برای پاسخ به این سوال٬ هر سازمانی از منظر حرفه خود پاسخی را خواهد داد٬ برای اینجانب٬ فعالیت در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی است٬ لذا پاسخ های ممکن به شکل زیر است: 1- افزایش مخاطبان [...]

دسامبر 2016

تفاوت و شباهت ویمئو و یوتیوب

ویمئو یا یوتیوب؟

 همانطور که میدانید از میان محتواهایی که کاربران روزانه استفاده میکنند و یا از آن برای مقاصد مختلف بهره میبرند٬ محتواهای ویدیویی است. این محتواها به لحاظ بصری بودن بسیار تاثیر گذار و بسیار راحت به اشتراک گذاشته میشود. در این میان چندین پلتفورم ویدیویی یا به اصطلاح ویدیو شیرینگ ها٬ دو تای آنها بسیار حرفه ای و رقیب هم هستند٬ یوتیوب و ویمئو که در مواردی شبیه به هم و در مواردی با یکدیگر متفاوتند. شباهت ها: در زیر به برخی از [...]

نوامبر 2016

آموزش کار با Hootsuite

Hootsuite چطور کار میکند؟

با ورود انواع و اقسام شبکه های اجتماعی و کارایی های مختلف شان٬ مشارکت در همه آنها کاری وقت گیر و خسته کننده شد. پیشتر یعنی همین چند سال پیش٬ شبکه های اجتماعی فقط برای سرگرمی و تفریح بود٬ اما امروزه شبکه های اجتماعی هدفمندتر شده و به صورت گسترده برای اهداف بازاریابی استفاده میشوند. وقتی تعداد این شبکه ها زیاد شد مدیریت کردن شون هم دشوار شد. لذا برنامه های واسطه ای ایجاد شدند که کارشون مدیریت یکجای تمامی [...]

اکتبر 2016

بازاریابی محتوا-content marketing

بازاریابی محتوا – Content Marketing

بازاریابی محتوا: شامل دو مقوله 1- SEM و 2- SEO 1- SEM Search Engine Marketing 2-SEO Search Engine Optimization در گذشته نه چندان دور, سئو در حد کدنویسی محدود میشد, حال آنکه امروزه فقط بخش کوچکی از آن مربوط به کدنویسی است, بلکه فاکتورهای دیگری مانند رنگ, محتوا, فعالیت های سوشال مدیا و ... وارد این مقوله شده اند. گوگل, موتور جستجوی مفهومی امروزه موتورهای جستجو بسیار پیشرفته شده اند و از الگوریتم های پیچیده ای استفاده میکنند, برای مثال وقتی شما کلمه ای مانند "آنتالیا" را [...]

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که از نام دیجیتال مارکتینگ پیداست٬ بازاریابی به شیوه دیجیتال است. بازاریابی به شیوه سنتی: - تنوع بیشتر ایجاد کردن برای مشتری تا حق انتخاب بیشتری داشته باشه - برند سازی میکنند تا حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهند - شرایط پرداخت متفاوت ایجاد میکنند تا حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهند - شعب بیشتر ایجاد میکنند تا حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهند و ... حال برای توجیه کردن افراد سنتی برای اینکه بازاریابی دیجتالی داشته باشند٬ باید به این سوالشان پاسخ داد [...]

بیت کوین چیست

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک واحد پول دیجیتالی است که توسط برنامه نویسی ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ اختراع شد و به نوعی واحد پول رایج شبکه شد. بیت کوین ترکیبی از بیت به معنای واحد اطلاعات کامپیوتری و کوین که به معنی سکه است٬ این پول مانند سکه طلا و نقره دارای پشتوانه مالی نیست در واقع انگیزه این فرد از ساختن این پول که در واقع یه برنامه ۳۱۰۰۰ خط کد بود ایجاد پولی بود که تحت تاثیر [...]

ژانویه 2016

اساس دیجیتال مارکتینگ

اصول و مبانی کاربردی بازاریابی دیجیتالی

موارد مورد بحث این مقاله - تعاریف بازاریابی دیجیتالی - رویکردهای بازاریابی دیجیتالی - حوزه های عملکرد بازاریابی دیجیتالی - آمیخته بازاریابی دیجیتالی - زیرساخت های مورد نیاز برای بهره برداری از بازاریابی دیجیتالی بازاریابی دیجیتالی: پیشبرد راهبردها٬ اهداف و برنامه های بازاریابی با استفاده از بسترها٬ زیرساخت ها و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت ایجاد رابطه ای نگهداشت پذیر٬ سودآور و متعامل با مشتریان پلتفورم به مجموعه ای از زیرساخت ها (اعم از سخت افزاری و نرم افزاری) و قواعدی مربوط به آن اطلاق میشود [...]